JOGA DLA KOBIET

Na jogę zawsze jest czas!

„Celem i kulminacją praktyki jogi jest poznanie duszy. Jednak po drodze pojawia się wiele efektów ubocznych. Jak radość, zdrowie, energia.”

B.K.S. Iyengar

Bez względu na to ile masz lat, teraz jest odpowiedni moment na jogę!

Bez względu na giętkość Twojego ciała i na to czy możesz dotknąć palcami rąk do podłogi, na jogę zawsze jest czas!

Bez względu na to jak wygląda Twoje obecne życie, joga może przynieść Ci wiele korzyści, począwszy od tych najbardziej oczywistych, jak silne, giętkie i smukłe ciało, poprzez te mniej oczywiste, jak obniżony poziom stresu, więcej energii i radości życia.


FemiJoga-zajęcia jogi

Ku naszemu zaskoczeniu korzyści płynące z regularnej praktyki jogi sięgają dalej: zwiększa się odporność organizmu, a więc w miarę jak nasza praktyka się rozwija coraz mniej chorujemy. Praca narządów wewnętrznych jest regulowana i tonizowana, poprawia się krążenie krwi, zwiększa się wydolność organizmu, a usuwanie toksyn z ciała jest efektywniejsze.

Dzięki ćwiczeniom oddechowym i relaksacyjnym nasz sen staje sie głębszy i spokojniejszy a życie pełniejsze. Odnajdujemy poczucie harmonii i swoje wewnętrzne Piękno.

Dzięki nowo odnalezionemu szczęściu i poprawionej pracy narządów wewnętrznych młodniejemy, a nasze wewnętrzne piękno odbija się na naszej twarzy.


Chciałabym towarzyszyć Wam w poszukiwaniu spokoju i harmonii, w poszukiwaniu siebie samych i w pokochaniu siebie.

Zapraszam do wspólnej pracy!

Iza Bielnicka

GRAFIK

WIŚNIOWA GÓRA

Wtorek/Czwartek

Godzina 18:30 - 20:00

SP im. H. Sienkiewicza
ul. Tuszyńska 32

CENNIK*

JOGA

Karnet - 8 zajęć

Ważny 6 tyg. - 108 zł

(13,50 zł/zajęcia)

Karnet - 4 zajęcia

Ważny 4 tyg. - 66 zł

(16,50 zł/zajęcia)

Pojedyncze wejście

22 zł/zajęcia

*Karnety wydawane są na okres 4 lub 6 tygodni od daty zakupu i należy je wykorzystać w tym okresie.

Karnety są imienne i tylko osoba, której imię widnieje na karnecie może dany karnet wykorzystać.

PYTANIA


Co to jest joga?
Joga to droga samodoskonalenia się oparta na starożytnej filozofii wschodniej. Joga przejawia się w wielu formach, z których najpopularniejszymi w naszej kulturze są ćwiczenia oddechowe i asany. Asany to ćwiczenia fizyczne polegające na utrzymaniu ciała w określonej pozycji dla osiągnięcia jego idealnej stabilności oraz stanu równowagi pomiędzy wysiłkiem i odpoczynkiem. Joga jest sztuką odnajdywania spokoju umysłu oraz ducha. W pierwszej kolejności joga zajmuje się zdrowiem fizycznym, opanowaniem ciała, budowaniem siły i wytrzymałości, by w końcu doprowadzić ćwiczącego do spokoju i wewnętrznej harmonii.

Czy joga to religia?
Nie , joga nie jest religią i uprawianie jogi nie jest w konflikcie z wiarą chrześcijańską. Uprawianie jogi to samodoskonalenie się poprzez wykonywanie określonych ćwiczeń, podobnie jak uprawianie sztuk walk wschodu jest samodoskonaleniem się przez ćwiczenie technik walki wręcz.

Jak wyglądają zajęcia jogi?
Zajęcia jogi w Femijoga trwają 1.5 godziny. Rozpoczynają się krótkimi ćwiczeniami oddechowymi, po czym przechodzimy do wykonywania asan, czyli właściwych ćwiczeń fizycznych. Każdemu ćwiczeniu towarzyszy zarówno demonstracja jak i instrukcja słowna, która pogłębi zrozumienie danej pozycji. Gdy przychodzi do korekty, nauczycielka skupia się głównie na słownym naprowadzaniu na prawidłową ekspresję pozycji, chociaż zdarza się też, że dokonywana jest korekta manualna. W przypadku korekty manualnej nauczycielka zawsze zapyta się o pozwolenie na dotknięcie ciała ćwiczącej. Jeżeli któraś z Was nie życzy sobie być dotykana, proszę szczerze o tym powiedzieć nauczycielce – w końcu joga jest praktyką podążania za własnymi potrzebami. W pozycjach pozostajemy przez 5-10 oddechów, lub w przypadku ćwiczeń regenerujących 3-10 min. Zajęcia kończą się 10-15 minutową głeboką relaksacją, czasem połączoną z wizualizacją, tak aby pogłębić jej kojący efekt. Na zajęcia najlepiej jest przyjść przynajmniej 3 godziny po dużym posiłku, tak żeby żołądek był pusty. Nie należy ćwiczyć po długim pobycie w pełnym słońcu, bezpośrednio po innych formach pracy z ciałem (masaż, sauna) lub po spożyciu alkoholu. Na zajęcia najlepiej przyjść przynajmniej 10 minut przed ich rozpoczęciem, aby spokojnie się przebrać i przygotować.

Jak się ubrać na zajęcia jogi?
Strój powinien być wygodny i nie krępować ruchów. Może to być dres, koszulka i spodenki lub leginsy. Ćwiczenia wykonuje się boso.

Co ze sobą wziąć na zajęcia jogi?
Na zajęcia należy wziąć wygodny i niekrępujący ruchów strój. Jeżeli posiadasz własną matę do jogi możesz ją ze sobą przynieść, ale nie ma takiej konieczności, gdyż maty i inny niezbędny sprzęt jest dostępny na sali ćwiczeń.

Czy można ćwiczyć jogę bedąc sztywnym i nierozciągniętym?
Oczywiscie! W takim wypadku, wręcz powinno się rozpocząć praktykę jogi aby zwiększyć giętkość i tym samym zdrowie swojego ciała. Każda pozycja jogi ma wiele wariantów – mniej lub bardziej zaawansowanych – jedne przeznaczone są dla osób bardziej giętkich, inne dla osób mniej rozciągniętych. Nauczycielka zawsze demonstruje różne warianty danej pozycji, tak aby każdy uczestnik zajęć był w stanie wykonać ćwiczenie.

W jakim wieku można zacząć uprawiać jogę?
Dolną granicą jest zwykle 12-15 lat, a górna nie istnieje – wielokrotnie byłam na zajęciach z 80-cio latkami. Istnieją także specjalne programy jogi dla niemowląt i dzieci.

Kiedy pojawiają się pierwsze efekty ćwiczenia jogi?
Przy regularnej praktyce 2-3 razy w tygodniu pozytywne efekty pojawiają się już po kilku pierwszych zajęciach, chociażby w postaci głębszego i spokojniejszego snu, czy lepszego samopoczucia. Na pierwsze widoczne efekty fizyczne trzeba zaczekać zwykle nieco dłużej, tzn. od 1 do 3 miesięcy.

Jak czyścić matę do jogi?
Regularne dbanie o matę i utrzymywanie jej w czystości gwarantuje satysfakcję z ćwiczeń i bezpieczeństwo. Do czyszczenia polecam łatwy w przygotowaniu płyn, którym można zwilżyć matę (np. korzystając ze spryskiwacza do kwiatów), a następnie przetrzeć ją wilgotną ściereczką lub szorstką szczoteczką i rozwiesić w przewiewnym miejscu, aby wyschła.

Płyn do czyszczenia maty:
1/2 – 3/4 L przefiltrowanej wody
50-60 mL octu jabłkowega
2 łyżeczki olejku z drzewa herbacianego (silne działanie antyseptyczne)
10-30 ulubionego olejku eterycznego (ja używam lawendy)

Taki zabieg pozwala pozbyć się wszelkich drobnoustrojów (w tym tych, które wywołują nieświeży zapach), oraz stopniowo ściera powierzchnię maty, zapewniając lepszą przyczepność i komfort ćwiczeń.