Jak zachować spokój podczas Świąt

10 PROSTYCH SPOSOBÓW

Święta za pasem. Mimo iż na co dzień jestem Panią Spokoju i Uważności, przyznam Ci się dzisiaj, że ostatnio pozwoliłam sobie popłynąć z grudniową falą stresu i gonitwy.

Zwykle robię tylko jedną rzecz na raz i pozwalam sobie cieszyć się każdą, nawet najdrobniejszą czynnością. Dzisiaj po południu zorientowałam się, że jestem z synem na jego Meczu Piłkarskim i zamiast cieszyć się meczem i podziwiać jego zagrania i przygotowywać się na ewentualne wspieranie porażek, piszę bloga … W dodatku byłam zestresowana i słowa nie chciały płynąć… W pewnym momencie laptop zdecydował, że pomoże mi wrócić do równowagi i po prostu się wyłączył. Jak zapewne się domyślasz w pierwszej chwili zestresowałam się jeszcze bardziej. Po czym przypomniała mi się moja ulubiona mantra: „ODDYCHAJ”. Przeniosłam uwagę na serce i skupiłam się na oddychaniu. Momentalnie wróciłam do stanu równowagi, na powrót stałam się Izą – Panią Spokoju i okazało się, że nawet fakt, że nic z tego co napisałam się nie zachowało 🙂 Nie wyprowadził mnie z równowagi. Skupiłam się na meczu. Blog napisze, gdy będę miała czas 🙂

Cała ta sytuacja zainspirowała mnie, aby podzielić się z Toba moimi sposobami na utrzymanie równowagi spokoju nawet w grudniu 🙂

Swiąteczny stres

1.ODDYCHAJ

Gdy zorientujesz się, że jesteś zestresowana przesuń swoją uwagę na oddech. Poświęć kilka sekund obserwując oddech, efekt będzie natychmiastowy,
ODDECH PRZEZ SERCE to wyjątkowo skuteczna technika oddechowa. Gdy zorientujesz się, że jesteś zestresowana, przenieś uwagę na serce i wyobraź sobie, że oddychasz przez serce. Przy odrobinie praktyki, efekt jest natychmiastowy 🙂

2. UŚMIECHAJ SIĘ

Podnieś kąciki ust w górę nawet, jeżeli jesteś smutna, zmęczona, zła. Podnoszenie kącików ust w górę sprawia, że Twoje ciało zaczyna produkować neuroprzekaźniki i hormony szczęścia – efekt jest taki, że po chwili Twój nastrój się zmienia, polepsza i uśmiech, który początkowo był udawany przeradza się w naturalny, promienny uśmiech. A więc kąciki ust w górę 🙂 spróbuj 🙂

3. JEDZ REGULARNIE

Aby utrzymać stały poziom energii i dobry humor jedz regularnie małe posiłki. Ja jem mniej więcej, co 3 godziny (3 główne posiłki i trzy przekąski), moją ulubioną przekąską są migdały zagryzione suszonymi morelami czy daktylami, albo migdały i awokado – mniam 🙂

4. MANTRUJ

Mantra w jodze to słowo lub dźwięk, który powtarzamy, aby pogłębić medytację. Osobiście lubię wykorzystywać Mantry w życiu codziennym i Ciebie też do tego zachęcam. Wybierz sobie słowo, które rezonuje z tym, co chcesz osiągnąć, np. spokój, komunikacja, uśmiech 🙂
Moją mantrą jest „Oddychaj”. Stworzyłam rytuał, który silnie w sobie zakorzeniłam – w każdej, nawet najdrobniejszej, stresującej sytuacji powtarzam sobie oddychaj i zaczynam oddychać przez serce – efekt jest natychmiastowy 🙂

5. PRZEBYWAJ NA ŁONIE NATURY

Przebywanie na łonie natury wycisza nas i odżywia. Przebywanie na łonie natury jest leczące zarówno dla ciała jak i ducha – darmowa, niezwykle przyjemna terapia.
Jeżeli jesteś zestresowana lub przemęczona udaj się na spacer lub zamknij oczy i wyobraź sobie swoją ulubioną plażę lub las. Poczuj to naturalne miejsce wszystkimi swoimi zmysłami, bądź tu i teraz. Pozwól sobie zapomnieć o stresie i gonitwie.

6. SŁUCHAJ MUZYKI

Muzyka łagodzi obyczaje 🙂 i potrafi zmienić nasz nastrój całkowicie. Filmowcy świetnie to wykorzystują w filmach, muzyka filmowa potrafi nas rozśmieszać, sprawiać, że czujemy się szczęśliwe lub płaczemy jak bobry.
Oto moja ulubiona muzyka relaksująca:

7. ODMAWIAJ/REZYGNUJ

Pamiętaj, w tym roku możesz podejść do świąt inaczej, pamiętaj to jest Twoja decyzja. Możesz zdecydować, co jest dla Ciebie ważne i wykonać tylko te rzeczy, które są na liści Twoich priorytetów. Zastanów się, czy mycie okien w grudniu jest najlepszym sposobem na wykorzystanie Twojego czasu i zasobów energii? Zastanów się, jak wydajniej kupować prezenty? Zastanów się, czy naprawdę chcesz gotować tak wiele potraw, w tak ogromnych ilościach? Czy naprawdę na wigilię musi być tyle jedzenia, że później przez cały tydzień trzeba się nad nim męczyć, a i tak część ląduje w koszu? Wybierz tylko te spotkania towarzyskie, które są dla Ciebie naprawdę ważne? Pamiętaj, że możesz powiedzieć nie zarówno zwyczajowo wykonywanym czynnościom jak i ludziom, którzy proszą Cię o wykonanie czegoś.

8. ZRÓB COŚ DLA SIEBIE

Każdego dnia znajdź chwilę dla siebie, jeżeli nie możesz jej znaleźć to po prostu ją wykradnij 😉 Wieczorem pomasuj sobie stopy; do kąpieli dodaj kilka kropli olejku lawendowego; pijąc poranną kawkę/herbatę zatrzymaj się na kilka sekund, skup się na oddechu i całą sobą posmakuj ten rozkoszny napój: pójdź na spacer; poczytaj książkę, udaj się na masaż.
Pamiętaj „z pustego i Salomon nie naleje” dlatego upewnij się, że spędzisz chociaż kilka chwil każdego dnia, napełniając swój dzban energii i miłości, tak, abyś potem mogła z niego czerpać.

9. ZADZWOŃ DO PRZYJACIÓŁKI

Jeżeli jesteś szczęściarą i masz przyjaciółkę zadzwoń do niej. Poczucie połączenia z drugim człowiekiem ma kolosalny wpływ na nasze dobre samopoczucie. Rozmowa z bliską osobą może być niezwykle wspierająca i odstresowująca.
Jeżeli nie masz przyjaciółki, rozejrzyj się wokół i zaproś kogoś na kawę, otwórz się na możliwość spotkania nowej przyjaciółki.
W relacjach z innymi podążaj za tymi prostymi zasadami, zasłyszanymi przeze mnie w internecie:

TĘSKNISZ – ZADZWOŃ
CHCESZ SIĘ SPOTKAĆ – ZAPROŚ
CHCESZ BYĆ ZROZUMIANY – WYJAŚNIJ
CHCESZ ZROZUMIEĆ – PYTAJ
KOCHASZ – POWIEDZ TO

10. DRWALUJ :), ĆWICZ, SPACERUJ

Aby rozbudzić w sobie energię do działania wykonaj pozycję drwala – da Ci natychmiastowy zastrzyk energii. Dziewczyny na kursie Kobieta Uskrzydlona Szczęściem, nazywają tą pozycję: „poranną kawką” 🙂

Każdy rodzaj ruchu obniża poziom stresu – joga, bieganie, pływanie, zumba, spacer. Każdy może znaleźć aktywność, która będzie odpowiadała jego możliwością, temperamentowi i chęciom. Zachęcam – ruch jest szczególnie ważny gdy jesteśmy zestresowane, nie warto czekać do stycznia, zacznij już dziś 🙂

POWODZENIA !

Jakie są Twoje sposoby na zwolnienie i spokój ducha w grudniu? Podziel się z nami, inspirujmy się nawzajem 🙂

indygo-divider-800

Nie zapominaj też o medytacji – niezawodnej drodze do odzyskania wewnętrznej harmonii 🙂

Razem z Jak Zdrowo Żyć stworzyliśmy dla Ciebie cykl medytacji: “Odzyskaj spokój i wewnętrzną radość”. Medytacje są dostępne w formie plików “.mp3” do pobrania, więc będziesz mogła cieszyć się płynącymi z nich korzyściami w dowolnym miejscu i czasie 🙂

Chcesz dowiedzieć się więcej? Kliknij poniżej!

indygo-divider-800

Leave a Reply